lørdag 27. oktober 2012

Høst i Farfars kjøkken

Bildet er en avfotografering fra Lev Landlig nummer 5-2012.
 Slik så det ut i Farfars kjøkken i juni,
da jeg skulle lage litt høst til reportasjen i Lev Landlig
nummer 5, i forbindelse med at jeg vant kjøkkenkonkurransen i bladet.
Det var ingen høstblader eller andre naurmaterialer som minnet om høst å finne da,
så det ble å bruke litt brunt i innredningen; brune stoler, litt brune ting på hyllene og de brune melkeflaskene
fikk sette stemningen. Skulle gjerne vært der og laget litt ordentlig høst, men nå har jeg vært hjemmeværende noen helger mens Einar har vært der og jaktet på hjorten. Og det har blitt bra med hjortekjøtt i fryseren uten min "hjelp", så det har nok vært best at jeg har holdt meg hjemme ;-)




Jeg skulle egentlig bare se om Liv hadde tatt noen fine bilder av gardinkappene (har nemlig fått tak i oppskrifta nå) i kjøkkenreportasjen, da jeg kom på at jeg så klart må vise hele reportasjen her på bloggen,
så her kommer den for dere som ikke har sett den.





Synes det ble en fin reportasje og det skal jo så klart  Liv ha all ære for,
bildene har jo alt å si i en slik reportasje,
og hun tar så fine bilder.




Men det var de heklekappene da,
det er vel på bildet under her de vises best, og nå har jeg som sagt fått tak i oppskrifta :-)
Det er ikke den ting jeg ikke har fått hjelp til gjennom bloggen. 
Oppskrifta kommer i neste innlegg :-)





12 kommentarer:

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Hei på deg Monica:)
Dette er bare vakkert,og flinke Liv tar bare de vakreste bilder. Men så er det jo bare den vakreste plass dere har også da(ble mye "vakkert",fra meg nå:)))Takk for tips og koslig tilbakemelding hos meg! Riktig god lørdag, klem Vibeke

sa...

Helt nydelig kjøkken, jeg storkoste meg når jeg leste den utgaven av lev landlig :)
Flinke Liv og veldig flinke dere som har fikset og ordnet!
Vil du bli med og prøve lykken har jeg mange
fine give aways på gang nå :)
God helg ♥
Klem Anette

PillePalle sa...

For et kjøkken! Utrolig fine bilder.
Klem, PiPa

Anonym sa...

Bare helt utrolig vakkert kjøkken som oser av nostalgi og hjemmekos:)
Leser ofte reportasjen om og om igjen:)
Fortsatt herlig helg
Klem Merete

liven sa...

Farfar-kjøkkenet er nydelig :)

Livet på Lisland sa...

Jeg storkoste meg med reportasjen i Lev Landlig og syns du har et helt fantastisk flott kjøkken.

Du har et helt nydelig hus...og så syns jeg det er så koselig at du kaller det for farfar-huset...

Det er så gøy å se når "oppussingen" er så gjennomført og som det er hos deg - hvor det ser ut som alle tingene har vært der bestandig...jeg er ofte inne og ser på bilder fra farfar huset fordi jeg syns det er så koselig hos dere:-)

Ha en fin kveld :-)



fru. Lærum sa...

helt fantastisk kjøkken....og så nydelig repotasje....drømme,drømme!

klem tone

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Jeg har kost meg såå med den flotte reportasjen fra farfarhuset! Og kjøkkenet er en drøm. Dere var en verdig vinner! Liv tar nydelige bilder! Men så hadde hun takknemlige foto-objekter også. Og det har du æren for.

Ha en flott søndag!

Klem fra Hjørdis

Anonym sa...

For et herlig nostalgisk kjøkken,syns det er såå koselig å se reportasjer fra bloggernes hus,grattis. :))
Ha en flott dag.
Klem Mette.

Synøve sa...

Da jeg så disse bildene i Lev Landlig gikk de rett hjem, akkurat sånn ville jeg hatt det sjøl:) Rette stemninga, "ombonat" som de sier på svensk, men ikke overlesset av stæsj, bare denne fine framhevinga av detaljer som hører hjemme der....:) Flott:) Nå følger jeg bloggen din og det skal bli spennende ser jeg! KLEM fra Nordmøre

Runehuset sa...

Herlige bilder fra et flott sted!

Unknown sa...

Hvert et ord er lest og hvert et bilde er studert :) moro å se det her også !
Så flott du har fått tak i oppskriften- ja denne bloggeverden åpner opp for mye fint på mange måter.
Var innom Flugger på fredag å der hadde de ingen farge kode på Taft- men finn med en farge prøve, og den er nå smurt utover, og vi tror vi tar den:) men har Taft i bakhodet så om jeg får tak i en fargeprøve på den også så... soverommet og gjesterommet har også fått smurt på seg hver sin farge- så nå ser det veldig fint ut her en periode :) For det kommer til å ta litt tid- jeg er borte 3 uker i november også, men har heldigvis med meg pc :)
Her på østlandet så skinner sola i dag- men det er kaldt, 0 grader nå klokka 12.

Hilser fra Handymannen og ønsker god helg tilbake til deg og din :) Klem Monica