onsdag 10. oktober 2012

Etterlysning fra Lev Landlig (og meg)


Lev Landlig har etter kjøkkenreportasjen fra Farfar-huset fått spørsmål om oppskrifta
på heklekappene i vinduene i Farfar-kjøkkenet, og jeg har fått mail fra dem med spørsmål om jeg har den.
Det har jeg dessverre ikke da jeg fikk disse kappene av min mor for mange år siden,
og hun som laget dem lar seg nok ikke oppspore nå.




Så nå prøver jeg her på bloggen, med urgamle bilder (2 år siden), om det er noen som har,
eller vet om noen som kan ha oppskrifta på disse gardinkappene.
Tror det egentlig var et kjøkkengardinsett der den ene skulle
henge lenger nede på vinduet slik det var vanlig før.

Tvi tvi :-))

6 kommentarer:

Unknown sa...

Desverre- har ikke peiling ! Skal spørre en venninne som er "rå" ¨på håndarbeid. Men tenker nok det er noen der ute som vet :)

Ønsker deg en fin dag ! og det var flotte bilder fordi om de var urgamle :)

Klem Monica

Kreoline sa...

Hei, jeg har heklet samme gardiner, og oppskriften ligger nok i en eske hos meg. Skal gi deg beskjed hvis og når jeg har tid til å finne den.

liven sa...

Da får vi håpe oppskriften dukker opp :)
Koselige bilder!
Mine gamle vinduer synest i inn leggene mine fra utestuen....noen små firkantede :)

Ha en fin kveld!

Fjordheim sa...

Kan nok desverre ikke hjelpe deg med oppskriften på kappen.
Litt av et arbeid å rive opp golv. Skikkelig trim, hehe. Så spennende å finne det golvet du var på jakt etter underst.
Ha en herlig dag :)

Fågel Blå sa...

Kan nog inte hjälpa dej med det, hoppas du hittar det du söker
Kramar Kathrine

Linda sa...

Disse gardinene heklet jeg også på 80-tallet til min mormor. Har desverre ikke klart å finne oppskriften, men den er nok et sted i bunken av oppskrifter.

Klem Linda