søndag 17. juni 2012

Ny gammel ytterdør


Ytterdøra i farfar-huset har også fått det siste strøket med maling nå.
Vi begynte på den i fjor og her kan du se hvordan den/de var da vi fraktet den/dem til farfar-huset.
Vi har skiftet glass, laget ny karm, sagd ut større hull i tømerveggen, sparklet, pusset og malt, en mye større
jobb enn ihvertfall jeg forutså. Men nå er den altså helt ferdig og vi er kjempefornøyd.
To dører vi fikk av en tidligere nabo er nå ytterdør i farfar-huset :))



Utsikten fra kjøkkenbordet er blitt mye bedre.
dette innlegget kan du se hvordan det så ut i gangen i fjor.


Nysgjerrige stemorsblomster strekker seg for å titte inn,
de er så nysgjerrige med sine gule øyne :))

Noen som vet hvordan jeg får tilbake følgerne mine forresten?

We have made a new entrance door from two old doors in my grandfathers house.
If you check out this and this, you can see how they were last year.
It was a much bigger job than we predicted,
but now it is finished and we are very satisfied.
The blue flowers tries to look into the kitchen,
they are curious with their big yellow eyes :))

9 kommentarer:

Marit sa...

Snakk om stor forskjell! Det ble nyyydelig!:)

Anonym sa...

The transformation is so beautiful, love the flowers as well as the doors! Thanks for posting in English.

Villa Fagerbakken sa...

De ble kjempefine, og så riktig å sette inn sånne dører!
Det hele blir liksom enda mer nostalgisk når man ser de ligge i båten på vei ut til huset..
Klem Iris

Lappeline ♥ sa...

Kjempe fine dører.....og fine dører er flott for det er det første du ser når du kommer til ett hus...det gjør iallefall jeg

En flott søndag ønskes deg

Klem

Kristins Hus sa...

Det huset der altså....!!! For en atmosfære!!
Nydelig:-)
God søndag,
Kristin

Tinas bo sa...

Vilka underbara bilder!!
Såååå vackra!! :))

Ha en fin dag
Kram Tina

Huset i Lunden sa...

Så utrolig flott det ble med de nye dørene på plass! Snakk om forvandling!
Ha en fortsatt fin helg :o)

Lene i Annekset sa...

Det ble kjempefint! Kan dessverre ikke hjelpe deg med de dataproblemene, men håper du får løst de snart da. Fin ny uke til deg Monica!

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Herlige bilder fra den fine trappestolpen som ju ble ennu finere med vitt!
Det spannet ble jo fint med hundkjeks i kontrast! Fint!

Dine fölgere kan du få fram igjen i innstillnings modus på samme side som du legger inn dine innlegg, under mine bloggere. Med Litt kranglig, så fikk jeg tillbake mine som jeg raderet bort i ett uhell i arbeidet...