søndag 1. april 2012

Kom inn, kom inn :-)


 Endelig der kom du jo, jeg har ventet deg ei stund nå, 
vasket og ryddet litt mens jeg ventet også,
så her lukter det deilig av grønnsåpe,
det kjenner du vel?
Nummer 17 er altså syrommet,
kom inn og se hva jeg holder på med :)



 Jeg har tenkt å sy ei pute av et gammelt bolsterstoff i dag.



 Det ligger her på bordet, litt falmet og slitt, men i fine duse farger.

 

 Heldigvis blir det akkurat nok til ei pute selv om noe av stoffet må klippes bort.



Ser du jeg har tent et lys til du skulle komme også?
Synes det var så koselig at du ville ta en tur vet du.
Håper du ikke har noe imot at jeg gjør ferdig puta selv om du er her?
Nå som den er ferdig klippet er det jo bare å begynne å sy :-)
 


Setter meg her på stolen og syr litt jeg,
så kan jo du se deg litt om her på syrommet i mens.



 Her har jeg litt av hvert kan du tro,
mye gamle stoff, garn, broderier og tråd blant annet.



 Perler og gamle knapper kan man jo også få bruk for.



Det er litt av hvert å finne i hyllene over sybordet mitt;
foten til en gammel ørelappstol venter på å bli til noe annet,
når den tid kommer kan du jo få være med og se
hva det blir.

 

De blå hylleknektene er fra huset vi bodde i før,
synes det var litt gøy å kunne bruke dem til noe,
ikke så mye som blir kastet her i huset skjønner du ;-)



I de to glassene øverst til venstre har jeg mange, gamle
stoffbiter som jeg fant inni de gamle bolsterputene fra farfar-huset.
Jeg har vasket dem, og kanskje kan de brukes til noe de også?



I koffertene ved den skjeve pipa har jeg også litt av hvert.
Den øverste rommer fine gamle hekleblonder,
blir alltid så inspirert av fint, gammelt 
håndarbeid.



Kanskje du også liker gamle hekleblonder?

 

Men se her du, nå er puta ferdig :-)
Synes den ble fin jeg, og gjort på en-to-tre.
Vi får se om vi finner en plass å ha den en annen gang du kommer på besøk.
Ha en fin kveld videre :-)
Og takk for at du kom på besøk på nummer 17.

12 kommentarer:

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Det var et skikkelig koselig syrom med masse spennende detaljer.Takk for at jeg fikk komme på besøk. Puta ble kjempefin :-)
Ønsker deg en fin påske :-) klem Anita

Lappeline ♥ sa...

Ååååå du verden så koseligt syrom....hadde det nå bare vært slik her hos meg.......jeg har kost meg på syrommet i dag og har avsluttet dagen med siste madrass til båten vår og du kan tro det var deilig ...

Nydelig fint hos deg


Ha en fin kveld

Klem til deg

Tinas bo sa...

Vilket härligt syrum!!
Vad fint du gjort det... Ordning och reda... :))

Kudden blev jättefin!!

Haq en fin vecka
Kram Tina

Synnøve sa...

Tusen takk for at jeg fikk komme på besøk på syrommet:-)
Så masse fint du har.
Og puten ble kjempefin.
Klem Synnøve

Hulda sa...

Utrolig koselig! Så flotte detaljer, og herlig tekst du har skrevet. Nydelig det bildet med koffertene. :)

h.espe sa...

Takk for titten inn på nummer 17! Virkelig et flott syrom du har, hvor alt er organisert og sååå fint - heldige du!!! Kjempefin pute du har sydd deg også - gøy å kunne fornye seg på en enkel og billig måte!

Ønsker deg en riktig god påske!

Klem fra Hildegunn

liven sa...

Heisann.
Takk for titten....her kunne jeg blitt lenge :)
Et koselig syrom du har...og puten ble kjempefin!!

Ønsker deg en fin påske
Klem!!

Bergheim sa...

Så herlig syrom ;) Masse nydelige detaljer som oser av nostalgi. Ble rett og slett misunnelig. Vil også ha et syrom. Men her fikk jeg jo noen idèer. God påske til deg.

Anonym sa...

For et herlig innlegg både i tekst og bilder. :) Kosa meg skikkelig her inne, takk for titten,kjempekoselig. :)) Ha en flott dag.
Klem Mette.
Og puta ble lekker.

Fågel Blå sa...

Så härligt ditt syrum är!!
Underbara bilder från dej! ha en fin Påskvecka
Kramar Kathrine

Saras stove sa...

Sukk..inne på nr.17 er det jammen meg fint! Massevis av nydelige saker og ting! Du er så flink til å få det koselig i interiøret ditt! Kjempe fin pute, og herlig skrevet tekst! God påske til deg! Klem fra Sara

Lene i Annekset sa...

ÅÅ så fint syrom du har! Nydelig innlegg du har laga! Ønsker deg riktig god påske, selv om været ikke er det beste. Kos deg! :)