torsdag 26. januar 2012

Tuntre-tips


Forrige gang jeg skrev om mitt Tuntre-prosjekt fikk jeg et godt tips av en dame som heter Berit,
hun fortalte at hun strikket fire lapper i gangen, og ikke bare en i gangen, fra spiss til spiss slik som jeg gjorde.
Dette måtte jeg selvfølgelig prøve, og slik ble det.
Må strikke rillemønsteret hver for seg på hver enkelt lapp til slutt :))
Ikke dumt å slippe å sy de sammen altså, for det er en jobb som pleier å bli utsatt her hos meg.
Skillet mellom lappene ble ganske godt visende men det har kanskje med min måte å øke på,
får prøve å gjøre det på en annen måte neste gang :))
Eller kan du hjelpe meg her også, Berit?
Eller noen andre for den saks skyld :))

5 kommentarer:

Den Grønne Baljen sa...

Så koselig far far hus da.. herlig atmosfære...

Og så fint du strikker... Hva skal det bli?? et teppe..

ha en fin kveld =))

kerstin

Unknown sa...

Beundrer alle som har slik tålmodighet og flinke fingre :)

Klem fra Monica

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så utrolig fiiiiiiiiiiiiint! :)
FLINKIS!

Anonym sa...

Lekkert mønster, men kan ikke hjelpe deg desverre. Kanskje du kan spørre Tovepia,hun er så flink med strikk.
Klem fra Mette.

Merethe sa...

Å jeg bare elsker farfar huset deres!!! Lurer på om jeg får med mannen på å male gulvene her. Det er så lekkert og vi bor jo i et eldgammelt hus så det kunne passe godt. Hvor slitesterk er slik maling? Vi har hund.. så det må tåle litt. Nydelig strikk du holder på med. Oi det er mange år siden jeg strikket kunststrikk. Hadde dilla på duker. God helg. Klemmer Merethe