fredag 2. desember 2011

Gardiner ala Hulda


Nå har det blitt gardiner i kontorkroken; overlaknene fra Sverige er opphengt ala Hulda.
Helt fra jeg så reportasjen fra Ingeborgstua i God morgen Norge i fjor,
har jeg tenkt at det var en genial måte å henge opp slike lakener på.
Selv har jeg klippet istykker en del slike,
og sydd de om til kapper,
men det er det slutt på nå :))


Synes det er veldig fint med grov hyssing mot de fine hvite håndarbeidene,
og de gamle kulene paser jo riktig så godt til :))


Laknene er ikke like, men det synes jeg ikke gjør noen ting.



Jeg ønsket ikke å klippe i laknene, så jeg strøk bare inn kanten,
av den grunn måtte jeg trekke de helt ned mot rullen
slik at kanten jeg strøk inn ikke skulle vises.


Ble det ikke fint?

11 kommentarer:

Hulda sa...

Det ble kjempefint! :) Så artig at du brukte denne ideen. ;) Passet veldig godt hos deg. Synes du har det så koselig der i kontorkroken din.

Junk De Lux sa...

En super idé og like vakkert hos deg som hos henne:)

Nyyyydelig!

Stooor klem!

Lappeline ♥ sa...

Kjempe flotte....tror jeg må få ta i laken......ville ikke klippet i de jeg heller

En fin helg til deg

Klem

Kristin sa...

Så nydelig! Passet jo så godt:) Ønsker deg en fin helg!

Annekset sa...

ÅÅ det var nydelig! Tror jeg må være på utkikk etter sånn laken jeg også, om jeg kommer over noen sånne flotte tekstiler noen gang, skal jeg jammen meg henge de opp som gardiner jeg også! :) Syns den hyssingen gjorde seg veldig godt!

Hilsen Lene

Mia, New Room Interior sa...

Superfint! :-)

Merethe sa...

Veldig fint ble det. Har også slike laken og tenker litt på å henge de opp på kjøkkenspise kroken vår. Lekkert ble det virkelig. Hulda har så mange flotte ideèr hun deler. God helg. Klem Merethe

Bergheim sa...

Så nydelige gardiner det ble, og en fin måte å ta vare på gamle tekstiler. Tusen takk for herlig kommentar hos meg, det er alltid hyggelig. Du har nok rett. Herr Bjørkly sydde stoltrekk. Det kommer nok på bloggen i løpet av dagen. Du har forøvrig en fantastisk utsikt fra din koselige arbeidskrok. Blir reint misunnelig her jeg sitter og stirrer rett inn i fjellveggen. Ha en strålende fin adventshelg.

Underberget sa...

Kjempefint ble det! Jeg skal jammen prøve det samme :-D

Unknown sa...

Det ble kjempefint!! Og jeg tror du satt meg på en idé;)

Takk for tips!
KLEM

Unknown sa...

En utrolig flott stemning du klarer å formidle på bildene dine. Skikkelig koselig :)

God helg fra Monica