mandag 18. juli 2011

Fra kjøkkenbordet


Ved kjøkkebordet i Farfar-huset nyter jeg morgenstillheten, en blåklokkebukett og en kopp te,


derfra kan jeg se bort på den gamle tallerkenhylla med blå-hvitt porselen,


og ellers gamle ting fra fjern og nær.


Den gamle kjøkkenbenken har sin selvsagte plass her. Den var nær ved å bli brent av min far, men ble reddet ved hjelp av nye golvbord til benkeplate og nye hyller av hobbyplank på innsiden.


Hvis jeg titter ut av vinduet kan jeg nyte utsikten av fjell og sjø, og to båter som kjører om kapp :))


Men fra kjøkkenbordet har vi også en annen utsikt: når dørene står åpne, og det gjør de ganske ofte, for å slippe morgensola inn, er det denne utsikten som har møtt oss i mange år:


 Den gamle ytterdøra har nå sett sine siste dager som hoveddør her i farfar-huset. Knuste glassruter er blitt erstattet av finerplater på utsiden og den består ellers hovedsakelig av bulkete finer, ingen heltredør altså.



Så da gikk det som det måtte gå:
Disse to dørene har nå blitt til en :))

Hvis du vil se hvordan vi fraktet dem til Farfar-huset kan du se her. Og vil du se hvordan det blir til slutt, er du velkommen til å følge med her på bloggen, det kommer bilder så snart vi blir ferdig :))

17 kommentarer:

Anonym sa...

I LOVE your plate rack and kitchen, such beautiful photographs.

Hulda sa...

Jeg har kosa meg med de flotte bildene dine. Så utrolig nydelig kjøkken, og så gode perspektiver i bildene. Helt skjønt! Har bladd meg nedover og sett bilde med blomsterbuketten i vinduet, mot blikkstille hav. Utrolig skjønt! Alt er stille. Nyter bloggen din!

Old Chic sa...

For et fantastsk kjøkken -Helt etter min smak <3

Hanne Margrete sa...

Nå har jeg koset meg lenge med bloggen din, Er så glad for at jeg fant den nå! Nydelige hus du har og du tar så fine bilder! Kjøkkenet i farfarhuset er jo en drøm,hverken mer eller mindre:) Legger meg til som følger!
Ha en nydelig dag!Klem fra Hanne:)

liven sa...

Åh så koselig det er i kjøkkenet ditt.....og så mye fint blått og hvitt porseln!
Nydelig utsikt har du også monica :o)

Ønsker deg en fin sommeruke :o)

Mia, New Room Interior sa...

Ååå, så nyydelig!! Jeg ELSKER farfar huset ditt!! Så koselig der! :-) Jeg har malt nattbordet, og veggene eggehvite ja. Speilet som står på nattbordet var malt, men det er vel tilnærmet den samme fargen! :-) Ha supre sommerdager! KLEM

Saras stove sa...

Sukk.. for noen nydelig bilder fra kjøkkenet i Farfar huset!! Jeg liker ALT hos deg! -Farger, vegger, innredning og alle de sjarmerende gamle tingene dine! Ytterdøren deres blir kjempe fin! Så lurt å sette sammen to like dører til en dobbeldør!

Jeg er blir veldig glad for alle rådene og hjelpen jeg får fra deg! Nå sist i forhold til stolen min. Enn så lenge tror jeg stolen skal få stå utendørs slik som den er:) også kanskje jeg prøver igjen siden med en kraftigere blanding lut :)

Ønsker dere gode sommerdager i verdens herligste farfar hus! Klem Sara

Anonym sa...

For et nydelig innlegg med nydelige bilder :)
Og når jeg satte meg godt til rette i sofan for å lese gjennom dine andre innlegg så likte jeg det jeg leste. For en koslig blogg du har :)

Legger deg til i blogglista mi hvis det er greit....da kan jeg titte innom ofte.

Ha en flott uke ;)

Torill sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Trines Hus og Hage sa...

Hei!
Takk for hyggelig innlegg på bloggen min. Veldig koselig å komme inn til deg og se dette herlige innlegget. Kjøkkenet til farfaren din er kjempesjarmerende og nesten oser av ekte nostalgi.:-)
Masse fint å se, blåhvitt porselen, tekstiler, kjøkkenbenk og hyller. Så trivelig! Og dørene dere har satt inn blir ordentlig fine, ingen tvil. Lykke til med prosjektet.
Klem Trine

Elin | Draumesidene sa...

Hei kjære du! Så utruleg nydeleg du har det i og rundt Farfarhuset! Nydeleg bilde av vasen mot stille hav! Og så fint at dokke har fått på plass dørene! Dei passa godt inn! Håper sola har tenkt å kome til oss alle snart, byrjar å gå på nervane laust alt dette regnet...

Ha ei fin veke vidare!

God klem,
Elin!

Junk De Lux sa...

Fantastiske bilder fra det vakre farfar-huset...nyter stillheten i bildene dine <3
Skulle veeeeldig gjerne hatt kloa i en slik kjøkkenbenk,du;)

Du spurte meg tidligere om hvitfargen på sengen og kommoden oppe og sengen er vanlig "hvit"..kommoden er gammel og har sin opprinnelige farge men det er litt grått i den:)

Stooor sommerklem!

Neverluren hus og hjem sa...

Hei!
For et utrolig sjarmerende kjøkken :-) Sitter her og nyter bildene dine!
Så flott at den gamle kjøkkenbenken ble reddet, den er jo bare helt fantastisk :-)

Nå har jeg endelig lagt meg til som følger :-)
Klem fra Rita

Tove `blogg verden sa...

Flotte bilder!! Elsker kjøkkenet i farfar huset ♥
Gleder meg å se hvordan dørene blir :)
Kos deg
klem Tove

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Så koselig kjøkken i farfarhuset. :) Helt herlig!

Ha ei god helg!

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

For en DRØM av et kjøkken! Helt nydelig!!!
Og for en utsikt! Hvor i landet er dette?
Skjønner at du koser deg her!

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Hulda sa...

Nå venter jeg på nytt her fra deg. :) Håper at det står bra til med deg!