onsdag 19. mai 2010

Gjesterommet

Jeg lovet i forrige innlegg å vise hele gjesterommet i farfarhuset, så velkommen inn for en titt.


I dette rommet er det herlig morgensol, så jeg har ei tid tenkt at det skal få navnet Morgenstemning, men så har jeg også tenkt at det bare kan hete Gjesterommet, siden det var dette rommet min farfar brukte som gjesterom. Hvilket navn som til slutt blir malt på døra? Ikke vet jeg, du får følge med å se.

Dette var det eneste rommet på loftet som var malt. Nattbordene som står her er mesterlig malt av min farfar, skikkelig shabby gjort i grunnen. Han må ha vært forut for sin tid.

Bordplatene har sprukken og krakelert maling.


Nattbordene hører egentlig til to senger som ikke står her på gjesterommet nå, men senger og nattbord skal nok etter hvert forenes et annet sted så snart det dukker opp andre alternativer til dette rommet.
Sengene i dette rommet har stått her så lenge jeg kan huske, men de var en gang mørkegrønne, det er en farge jeg ikke liker så godt i et interiør, bortsett fra i blomster og planter da, så det ble til at jeg malte dem i beige for noen år siden.
De er nesten helt likedan bare at den ene er litt høyere enn den andre, nesten så de er beregnet for Han og Henne. Har noen tanker om at jeg etter hvert kan dekorere de litt i forhold til det.

I mangel av hjemmesydde lappetepper til dette rommet, ikke at jeg har det til så veldig mange rom da, men drømmen er der, får disse duge for ei stund. Jeg har lånt de fra et annet rom akkurat nå, så som du skjønner er ikke alt helt på plass her inne enda. Det trengs både andre nattbord og nye eller kanskje gamle sengetepper. Når det kommer på plass så inviteres du nok til å ta en titt igjen.

3 kommentarer:

Merete/Scrappeguri sa...

Så artig å se hva du får til i farfarhuset, og så mye gamle fine ting!

Sylvia sa...

Så kjempetøfft gjesterom Monica:) Ikke noe problem å være gjest der nei ser jeg!!

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Hei!
Så koselig at du likte bloggen min og vil følge med videre, nå ble jeg glad :)
Ser dere pusser opp et gammelt hus også, er det veldig gammelt eller? Og hva skal dere gjøre?? Oppussing er spennende saker, men det tar tid!

Hilsen fra Stine